2/7

Allmänt / Permalink / 2
Sitter på jobbet, snart lunch äntligen!! Är hungrig, måste för den delen gå och skriva ut nya lunchbiljetter till mig själv samt kolla vad det finns för lunch att välja på, blev plötsligt lite stressad. Igårkväll var jag in till travet och red Carma där, var ett riktigt dåligt pass faktiskt. Men å andra sidan har hon inte gått på bana på ganska exakt en månad så borde kanske inte förväntat mig så mycket. Hon ville inte galoppera utan studsade bara fram som hon kan göra innan man får igenom henne, blev bättre mot slutet men ändå. Sen skjuter hon ryttaren väldigt mycket åt höger, och igår var extremt. Så galopperade lite utan stigbyglar och direkt blir känslan mycket bättre, uppförsbacken känns tydligare och bakbenen kommer in under henne men så tar man stygbyglarna och allt går åt skogen direkt. 
 
Bara att traggla vidare, eftersom Mia inte är frisk och det måste ske ett under, lite magi och en himla massa tur för att hon ska bli det, så kommer antagligen Carma få ta henne plats i skolans dressyrlag i höst. Är ju inte bara därför vi behöver träna, vi behöver ständigt träna. Men det är ett litet mål just nu i alla fall. Efter träningspasset blev det dusch och iväg till stan för en kväll med Anna. Vi satt på Kino en stund och pratade, och tog sedan en promenad runt stan. Gick via select och köpte chips innan vi gick hem. Sov alltså där inatt, fick lite sovmorgon alltså. 
 
Idag är det strålande väder, årets varmaste dag! Så härligt, synd att jag sitter inne på jobbet hela dagen men ikväll är det i alla fall trav, så då kan jag sola lite. Å andra sidan har jag jeans och långärmad tröja på mig, så om inte pappa kan ta med shorts åt mig när han kommer blir det inte speciellt mycket till solning heller. Hur som helst, skönt att vädret äntligen har bestämt sig för att bli sommar! 
 
#1 - - lisa candemyr:

Ja, det lät lite lustigt kanske! ^^ Av den enkla anledningen att man förmodligen kommer köpa på sig saker/kläder på vägen och behöver plats i ryggsäcken, och för att man sen ska slippa betala allt för mycket övervikt på hemresan sen :)

#2 - - lisa candemyr:

Haha, ne det hoppas jag verkligen inte ^^ Tack! :]

Till top