MITT MÅL ÄR LYCKA

Allmänt / Permalink / 0
Har inte speceillt mycket andra uppgifter än att svara i telefon på jobbet idag, blir lite långt när ingen ringer. Har läst alla bloggar jag känner till, bloggat själv både här nu och på min hästblogg, kollat hästar på hästnet, kollat hingstar för avel och skrivit ner namnen på de snyggaste, spelat tetris, filat naglarna och kollat utomlandsresor. Har lite planer på att resa till Brasilien i vinter, jag och Jessica, men skulle även vilja åka på någon riktig spontan solresa - typ sista minuten någonstans. 

Annars då, dagarna rullar på i sakta tempo, har svårt att somna på kvällarna så blandar allt men lite för få sömntimmar. Jobbar till 16 alla dagar, nu har det även varit bilteori mellan 17-19 både måndag & tisdag och är även ikväll men till kl 20. När jag äntligen kommer hem har jag hästarna att ta hand om, en kropp att röra på (motionera alltså, för er som tänkte något annat) samt är ju PLL ett måste. Har lidit av dåligt internett den här sverigetiden och inte kunnat ladda min favoritserie som jag nu anstränger mig för att se ikapp. 

Till följd av att mina dagar redan är fullspäckade har jag inte hunnit träffa mina saknade, älskade och overdeliga vänner. Förutom middag med Anna imorgon, då vi hälsade på Josses nya sommarjobb. Men ta det lugnt, min teori slutar 29 juni och då har jag allt tid för er! 

Midsommar också, är på fredag. Helt otroligt, även om jag blundar och befinner mig någonstans där jag för en gångsskull inte fryser kan jag inte föreställa mig att det faktiskt är juni, och sommar. Känns som början av maj, de få dagar solen faktiskt skiner. Mina midsommarplaner är att ta båten till vårt västra grannland, hoppas på fint väder och förmodligen bli besviken ändå. Och jo, det är endast en vecka kvar - EN VECKA (!!!) till min födelsedag. Jag fyller alltså 18 om exakt sju dagar och kan knappt förstå det själv. Har redan åldersnoja samtidigt som jag ser fram emot att bli äldre, men bara några år. 

Ska sluta babbla, slutar om 72 minuter och efter den fruktade, hatade och glädjedödande teorin tänker jag trycka i mig så mycket tårta och kakor jag bara orkar hemma hos fammo, som nämligen fyller år idag! Möjligtvis får min tjocka lilla häst bära mig ett varv runt byn ikväll, medan magknipet från kakorna försöker ta ifrån mig den lilla gnutta energi som finns kvar.

Skämt åsido' 
 
Till top